Grappige verhalen

ada

Grappige verhalen

ada
Met 13 ging ik voor het eerst naar de tempel voor het dopen van de doden. De reis ging naar Zwitserland en ons werd heel nadrukkelijk verteld dat we in de tempel altijd aandachtig moesten zijn en vooral niet hardop mochten lachen.

Het dopen zelf was al grappig genoeg want wij zaten met z'n allen rond het doopvont te kijken naar degene die net gedoopt werd. Een kleine dunne broeder was de doper en op een gegeven moment, nadat hij al een paar hondert dopen had gedaaan, kwam er een boomstam van een 17-jarige jongen als dopeling. De dopende broeder had niet meer genoeg kracht om hem weer naar boven te halen en viel zelf mee in het water - hilarisch! Het was héééél erg moeilijk om met z'n allen alleen maar zachtjes te lachen!

Maar voor mij kwam het nog erger: Na het doop-gedeelte kwam het handen-opleggen-gedoe en in de Zwitserse tempel hadden ze destijds een speciale stoel ervoor. Je moet je daarbij een soort gynaekologische stoel op zijn kop voorstellen, waarbij er dan arm-steunen voor de "zegenaar" en de 2 "getuigen" waren. Toen het meisje voor mij aan de beurt was had de broeder die de HG moest verlenen dezelfde zinnen al een paar honderd keer gezegd - zonder toon, zonder emoties of wat dan ook. Bij het meisje voor mij maakte hij dus een kleine fout en zei: "....in de naam van JC leg ik jou mijn handen op jou voeten...".

Ik giegelde nog toen ik al lang weer uit de tempel was. Voor mijn geestelijke oog had ik de stoel zo gekeerd dat de broeders in staat zouden zijn om bij de voeten van het meisje te komen en dat was gewoon zóó lachwekkend - vooral als je absoluut niet mag lachen!

Wat waren jullie leukste belevenissen?

Re: Grappige verhalen

Eunice
Ik kan zo 1, 2, 3 niet echt op een anekdote komen, maar wat ik altijd zeer vermakelijk vond was om naar de leiders te kijken die vooraan zaten met hun gezicht naar de leden en die regelmatig tegen de slaap vochten tijdens een toespraak.
ada

Re: Grappige verhalen

ada
Wij hadden een keertje een zendingspresident met een bijzondere afspraak met zijn vrouw: Tijdens zijn toespraken zat zij altijd achterin en op het moment dat zij in slaap viel stopte hij met zijn toespraak. - Daar heb je nou eens een vrouw met echte macht in de kerk.

In een andere wijk hadden wij een organiste die een patat-zaak bezat en het werd altijd laat op de zaterdag. Het orgel stond zo dat je de organiste niet kon zien - maar het gebeurde wel regelmatig dat zij in slaap viel tijdens een vergadering en op de toetsen terecht kwam. Daarna was iedereen wel weer wakker!

Re: Grappige verhalen

Eunice
Wij hadden een organist gehad die rookte en verslaafd was aan de drank.
Hij was geen lid van de kerk. Maar na een poosje toen men daar achter kwam,  heeft het gemeentepresidium besloten om geen gebruik meer te maken van zijn diensten.