Kerk en Geld

1234

Kerk en Geld

Betty
Ik las het artikel over Kerk en Geld op jullie site. Het was zo als alle artikelen weer flink gekleurd en klopte helemaal niet met de werkelijkheid.

We worden helemaal niet verplicht om tienden te betalen hoor. Het is waar dat het gevraagd wordt maar als je het niet betaald word je echt niet uitgeschreven of zo. Het is een gebod van de Heer en niet van de Kerk.
Ik weet uit de praktijk dat mensen met een heel laag inkomen financieel gesteund worden door de Kerk zodat ze ook aan dit gebod kunnen voldoen. Als het van die zakkenvullers waren zoals jullie willen doen geloven, dan zou dit toch wel heel vreemd zijn denk je ook niet?? Het gaat erom dat je je houdt aan de geboden van God en als dat niet altijd lukt dan heb je de Kerk en haar leden die je kunnen steunen daarin.

Daarbij komt dat het vrij normaal is om een bijdrage te leveren als je onderdeel van een groep bent. Neem nou de belasting. Daar moet je aanzienlijk meer van betalen en krijgt daar ook niet altijd wat van terug waar je persoonlijk baat bij hebt. Je doet het omdat het in de Wet staat en het voor het algemeen belang gebruikt wordt. Dat is volledig geaccepteerd en normaal. Ik wilde maar dat ik bij de belasting met een goedkoop tarief van 10% ervan af kon komen, ha ha

PS Ik vraag me trouwens af  hoe lang het zal duren voordat mijn reakties op deze site zullen worden gecensureerd door de opper "Mormoon hater". Om vervolgens krampachtig vast te kunnen houden aan de stelling dat er geen Mormoon is die durft te reageren of zelfs dat we niet mogen reageren van de Kerk...... Wat een flauwe kul zeg!!!!
Waarschijnlijk zijn de meeste zo wijs om jullie lekker in je eigen waan te laten, klaarblijkelijk hebben jullie er of niets van begrepen of jullie zijn gewoon te zwak om je aan de geboden van God te houden........ Ik wens jullie veel sterkte in het hiernamaals. Maar goed dat Jezus er is die al heeft geleden voor jullie zonden ha ha

Re: Kerk en Geld

Mosiah
Administrator
Betty wrote
Ik las het artikel over Kerk en Geld op jullie site. Het was zo als alle artikelen weer flink gekleurd en klopte helemaal niet met de werkelijkheid.
Welk artikel bedoel je precies?

Betty wrote
PS Ik vraag me trouwens af  hoe lang het zal duren voordat mijn reakties op deze site zullen worden gecensureerd door de opper "Mormoon hater".
In alle jaren dat dit forum bestaat, heb ik welgeteld 1 bericht verwijderd. De reden was dat de betreffende persoon zich niet aan de regels hield en, toen zij daarop aangesproken werd, begon te schelden. Je bent dus gewaarschuwd.

Betty wrote
Om vervolgens krampachtig vast te kunnen houden aan de stelling dat er geen Mormoon is die durft te reageren of zelfs dat we niet mogen reageren van de Kerk...... Wat een flauwe kul zeg!!!!
Mijn stelling is dat er in alle jaren dat mijn site actief is, geen enkele mormoon ooit één inhoudelijk argument heeft ingebracht tegen de informatie op deze site. Ook van jou heb ik nog niks in die richting kunnen lezen. Herhaaldelijk roepen dat er niks van klopt, dat het flauwekul is en dat ik een leugenaar ben, zijn geen argumenten.

Betty wrote
[...]
Ik geloof niet in een hiernamaals en ik geloof ook niet dat Jezus ooit bestaan heeft. Ik weet dus niet zo goed wat ik met deze opmerking aanmoet.

Re: Kerk en Geld

heksjepeksje
Je word wel verplicht om tienden te betalen. Want doe je het niet, dan ben je een paria.
Je mag niet naar de tempel, je mag geen melchizedek priesterschap, je mag niet op zending, en je word met de nek aangekeken.

Die financiele steun waar je het over hebt is minimaal en ook daar aan zitten heel veel voorwaarden verbonden. Dat weet ik uit ervaring.

Ja het is een gebod....dus...je bent het verplicht... wat is dus your point?

Oh en ik ben niet bang voor het hiernamaals hoor.

Want stel, STEL dat god wel bestaat en oordeelt enzo...dan heb ik ee aardig appeltje met hem te schillen..

Maar stel..STEL dat er helemaal niks is na dit leven...

Dan heb jij toch mooi voor de kat z'n k.t al die moeite gedaan, en heel veel van een prachtig leven gemist.

Re: Kerk en Geld

Eunice

Betty wrote
[...]
Betty, ik denk dat je onderschat met wie je te maken hebt. Niet met onderzoekers, niet met inactieve leden die eventjes in de keuken van de mormoonse kerk hebben gekeken, maar je hebt te maken met ooit zeer betrokken en actieve leden, die net als jij geloofd hebben in deze kerk. Die jaren schriftstudie hebben genoten, op zending zijn geweest en zeer uiteenlopende roepingen hebben gehad.
Kreten van jou als "Klaarblijkelijk hebben jullie er niets van begrepen of jullie zijn gewoon te zwak..etc"  en "veel sterkte in het hiernamaal" brengt mij zeer aan het twijfelen hoe serieus jij bent en of jij wel waardig bent voor je eigen tempelaanbeveling (als je die al hebt). Dank je in ieder geval voor je christelijke begrip dat er ook mensen zijn die een andere mening hebben.

Re: Kerk en Geld

Betty
Nou voor uw informatie, ik heb wel degelijk een Tempel aanbeveling.
Het maakt verder ook niet uit hoe lang jullie lid zijn geweest en wat jullie verder binnen de Kerk hebben gedaan. Als jullie op deze manier de Kerk aanvallen met nogmaals zeer gekleurde informatie die jullie geheel naar jullie hand zetten om moedwillig de Kerk in een slecht daglicht te zetten, dan hebben jullie er in mijn ogen inderdaad niets van begrepen.
De zogenaamde onafhankelijke info van jullie is sterk gemanipuleerd door met name Mosiah. Alleen kleine stukjes volledig uit hun verband gerukt worden gesiteerd. Dat noem ik niet onafhankelijk!
Anyway, als jullie het pad van de duivel willen bewandelen, ga vooral je gang. Ik slaap er niet minder om hoor. De Kerk zal toch wel blijven groeien ondanks jullie zielige pogingen om hem omver te werpen. Maar ja het vlees is zwak he. Ik vind het ook niet altijd eenvoudig om de weg van de Heer te bewandelen, maar het is t me toch zeker waard. God heeft me zoveel kracht gegeven dat ik de vele beproevingen in het leven de baas kan. Maar blijkbaar hebben jullie aardig wat opgekropte frustraties waardoor jullie je zo genoodzaakt voelen om ons aan te vallen. Nogmaals veel sterkte met het verwerken van jullie trauma's. Dat zal nog lastig zijn.

Re: Kerk en Geld

Laman
Betty wrote
[...]
Ik ben blij voor je dat je een tempelaanbeveling hebt. Je kunt nu voor jezelf in ieder geval richting de zondaars die het pad van de duivel bewandelen laten zien dat jij wel in het koninkrijk van god zal komen. Ik hoop dat je daar met je medemormonen een hele fijne tijd door zal brengen met het maken van kleedjes en zingen van lofzangen.
Het is alleen jammer dat jou tempelaanbeveling je niet geleerd heeft respectvol te zijn naar mensen die gekozen hebben om de kerk te verlaten en op een forum ervaringen met elkaar willen delen. Als je de opzet van het forum en de mensen die wij zijn beter had gekend, dan zou je in kunnen zien dat wij alleen over onze eigen ervaringen praten met de kerk. Dat daarbij soms de doctrine van de kerk wordt aangevallen is alleen maar voor ons een manier om de stap uit de kerk te kunnen verwerken. Helaas zul je dat pas kunnen begrijpen als je zelf er achter komt welke leugen de kerk eigenlijk is. Maar zolang jij nog in dat grote gebouw zit en lachend naar de mensen wijst die zelf hun eigen leven willen leiden zonder dat hun verteld wordt hoe ze dat moeten doen, ja, dan zal het je inderdaad geen ene moer kunnen schelen wat er uiteindelijk met ons gebeurt.
En je hoeft ons echt geen sterkte te wensen met het verwerken van onze trauma's, want die hebben wij niet meer. Wij zijn vrij gekomen van het juk dat mormonisme heet en het heeft ons leven rijker, voller, intenser, oprechter, eerlijker, vrolijker, mooier, hartstochtelijker en ga zo nog maar even door, gemaakt. Ik wens jouw veel wijsheid toe en bedenk wel : met het oordeel waarmee gij oordeelt, zult gij geoordeeld worden. En dat kan je niet afkopen.

Re: Kerk en Geld

Betty
Jullie zijn degene die oordelen anders hoor. Het gaat helemaal niet om jullie ervaringen alleen. Het gaat er wel degelijk om dat jullie de Kerk te gronde willen richten omdat jullie er niet hebben gevonden wat jullie zochten. Prima hoor ieder zijn ding, maar accepteer dan ook dat wij wel geloven en daar ons geluk vinden, maar dat kunnen en willen jullie niet accepteren. Jullie brengen het alsof wij dom zijn en niet door hebben dat we in de maling worden genomen. Dat getuigd dus niet van respect voor onze mening. Het feit dat mijn opmerkingen jullie klaarblijkelijk zo raken wil dus wel degelijk zeggen dat het jullie nog heel hoog zit. Maar zoals met alles in het leven. Je oogst wat je zaait.... Dus als je negativiteit zaait dan is dat wat je terug voelt. Niets wat jullie schrijven zal mijn mening daarover veranderen. Jullie denken dat jullie de waarheid in pacht hebben en jullie verwijten dat ons. Dus dat zou betekenen dat jullie geen haar beter zouden zijn. Het verschil is dat wij in vrijheid kiezen voor de Heer en niemand ons dwingt ongeacht wat jullie zegen of doen.
Ik heb gezien wat het leven mij bracht voor ik de Kerk leerde kennen en wat het me nu brengt en ik zou niet meer terug willen. En als je denkt dat het alleen maar om de zegeningen gaat dan heb je het mis hoor. Ik heb altijd al vreugde gevoeld door voor mensen klaar te staan ook toen ik God nog niet kende. Voor mij was het gewoon een natuurlijk gevoel en heeft het niets met druk of dwang te maken.
Niemand gaat in op het fenomeen belasting wat ik aanhaalde ter vergelijking. Iedereen betaalt dat ook braaf voor het algemeen belang.......Of ben je zo opstandig van aard dat je daar ook tegenin gaat....Wat een moeizaam leven....Ondanks onze menings verschillen wens ik jullie toch het allerbeste (of jullie willen of niet)

Re: Kerk en Geld

Laman
Betty wrote
[...]
Ik mis nog steeds ruimte in jouw opmerkingen voor de mening van anderen. Die heb je niet en zal je ook nooit krijgen zolang je gelooft dat Mormonisme voor jouw de enige waarheid is. Ik wens je sterkte met je waarheid en ook het allerbeste (en dat is niet opgelegd door een of ander gebod dat mij voorschrijft "liefdevol" te zijn naar niet-mormonen, maar gewoon als echt, authentiek en oprecht mens).

Re: Kerk en Geld

Laman
Betty wrote
Het feit dat mijn opmerkingen jullie klaarblijkelijk zo raken wil dus wel degelijk zeggen dat het jullie nog heel hoog zit.
Proef ik hier enige hoop bij jou dat je ons weer terug kan brengen in de kerk?
1234