Omdat je nooit te vroeg kan beginnen met hersenspoelen...

123

Omdat je nooit te vroeg kan beginnen met hersenspoelen...

Mosiah
Administrator
Boek van Mormon cursus voor 0 tot 3-jarigen  (Engels)

Les 9 is een aanrader: maak een zwaard van papier of karton en leer je kind dat het OK is om iemand om religieuze redenen te vermoorden.

Re: Omdat je nooit te vroeg kan beginnen met hersenspoelen...

Laman
Eng.

En dan te bedenken dat hiermee de standaard voor getrouwe volgelingen wordt gecreeerd. Niet denken, maar doen wat er gezegd wordt.

Brrrrrrrrrr.......

Re: Omdat je nooit te vroeg kan beginnen met hersenspoelen...

Mosiah
Administrator
Ieder mens heeft een aangeboren gevoel voor goed en kwaad en als je aan een kind vraagt of het OK is om iemand te doden (zoals in les 9 staat), zal het altijd nee zeggen. Maar Nephi deed het wel, daar gaat dit verhaal over. Wat is dan de bedoeling van deze les? Dat kan toch alleen maar zijn dat het OK is om mensen te doden als dat moet van god? En dat is een boodschap die overgebracht moet worden aan kinderen van 0 tot 3 jaar?

En dan maar blijven volhouden dat ze geen rare sekte zijn

Re: Omdat je nooit te vroeg kan beginnen met hersenspoelen...

Betty
Dat zou betekenen dat ELKE religie gebasseerd op de Bijbel een sekte zou zijn...... Daar wel eens over nagedacht?

Tijden veranderen een wat in de tijd van het Oude Testament normaal was voor de mensen die toen leefden is aangepast aan de moderne tijden. Dat geldt natuurlijk ook voor het doden van je medemens om religieuse redenen. It's all about the context!!!!

Re: Omdat je nooit te vroeg kan beginnen met hersenspoelen...

Mosiah
Administrator
Betty wrote
Dat zou betekenen dat ELKE religie gebasseerd op de Bijbel een sekte zou zijn...... Daar wel eens over nagedacht?
Nee, ik kan je niet volgen. Laat elke religie die op de bijbel gebaseerd is haar peuters dan religieuze moorden naspelen met een kartonnen zwaard?

Re: Omdat je nooit te vroeg kan beginnen met hersenspoelen...

heksjepeksje
Het ia alleen maar about the context als het jullie uitkomt.

De Bijbel staat vol met wreedheden tegen mensen die tegen God waren op wat voor manier dan ook. In de tijd van het Oude Testament ging het er rigoreus aan toe. Tegenwoordig leren wij echt niet dat onze peuters moeten doden voor God en dat weet je donders goed. Nogmaals het is gewoon de context. Er wordt een verhaal nagespeeld zoals dat in de tijd van Nephi ging. Een peuter van 3 weet nog dat dat slaat op toen en niet op nu! Maar ja ik verdoe mijn tijd met jullie. Jullie hebben gewoon je gekleurde mening en proberen alles te verdraaien. Jullie zoeken het maar uit. Wie het laatst lacht..... We zullen zien in het hiernamaals.
Heksen, ha ha over sprookjes gesproken.

[...]

Nee, dat weet ik helemaal niet dondersgoed. Heb je de eerste post in dit topic niet gelezen? Dat staat gewoon in het lesboek voor de kinderkamer hoor. Gratis!

Betty wrote
Nogmaals het is gewoon de context. Er wordt een verhaal nagespeeld zoals dat in de tijd van Nephi ging. Een peuter van 3 weet nog dat dat slaat op toen en niet op nu!
Ja hoor, het historisch besef van peuter is beroemd.

Maar ik ben het wel met je eens dat de les hier niet is dat je andere mensen moet doden in de naam van god. De les is dat je gehoorzaam moet zijn, ook al begrijp je het niet en gaat het tegen je gevoel in. Dat is het sekte-achtige eraan.

Betty wrote
Maar ja ik verdoe mijn tijd met jullie. Jullie hebben gewoon je gekleurde mening en proberen alles te verdraaien. Jullie zoeken het maar uit.
Lastig he, als mensen een andere mening hebben dan jij. Wat had je dan gedacht, dat je hier even binnen zou kunnen walsen en iedereen even vertellen hoe het allemaal echt in elkaar zit? Dacht je nou echt dat de mensen die op dit forum zitten niet allemaal tientallen jaren lang alles gegeven hebben voor de kerk en van de hoed en de rand weten?

Betty wrote
Wie het laatst lacht..... We zullen zien in het hiernamaals.
Sterk argument hoor! Maar wat als jij het bij het verkeerde eind hebt...?

[...]

Wow...ik vraag me echt af hoe oud jij bent....

Wie het laatst lacht?
Hoe christelijk liefdevol van je.

We zullen zien in het hiernamaals? LOL!!
Het moet niet gekker worden.
En jij durft jezelf christen te noemen? Ga je schamen!

Mormonen...tsss..altijd de bek vol met wij willen respect, en laat ons toch, en respecteer ieder enz... maar zelf schijnen ze dat maar niet te kunnen.. heeeeeeel typisch...
123