Volharden tot het einde

12

Volharden tot het einde

Mosiah
Administrator
"Volharden tot het einde", dat is het hoogste ideaal in de Mormoonse kerk.

Stel je voor dat je aan iemand op een feestje vraagt of zij een relatie heeft. Ze zegt: "Ja, ik ben 10 jaar geleden getrouwd en moet nu volharden tot het einde".

Zou je zeggen dat deze persoon gelukkig getrouwd is?

Re: Volharden tot het einde

Eunice
het woord volharden roept niet veel goeds op.
Net zoals de uitdrukking: het is voor je bestwil.
Als dat gezegd werd, dan wist je dat er strond aan de knikker zat.

Re: Volharden tot het einde

Michaël
volharden tot het einde doe ik alleen nog maar als ik op de wc zit.

Re: Volharden tot het einde

Laman
De grote vraag die bij mij dan altijd op kwam is: wat is dan het einde? Als je altijd maar bezig bent met volharden (en dat doe je volgens mij alleen als je tegenslagen hebt), dan weet je toch nooit wanneer het einde er is? Je raakt uiteindelijk zo gewend aan tegenslag, dat je denkt dat dat een onderdeel is van je normale leven. Maar je zult dan nooit meer de "sunnyside of live" kunnen zien.

Volharden tot het einde is depressie op depressie creëren tot aan je dood. En dan roept iederen dat je een zwaar leven hebt gehad, maar steeds bleef vasthouden aan die ijzeren roede.

Laat ze van mij maar zeggen dat ik volop in het leven stond en er zoveel mogelijk uit probeerde te halen.

Re: Volharden tot het einde

Laman
Michaël wrote
volharden tot het einde doe ik alleen nog maar als ik op de wc zit.
Met een kopje Kopi Luwak erbij?
ada

Re: Volharden tot het einde

ada
Laman wrote
Michaël wrote
volharden tot het einde doe ik alleen nog maar als ik op de wc zit.
Met een kopje Kopi Luwak erbij?
Dan komt het einde in ieder geval sneller!

Re: Volharden tot het einde

Laman
ada wrote
Laman wrote
Michaël wrote
volharden tot het einde doe ik alleen nog maar als ik op de wc zit.
Met een kopje Kopi Luwak erbij?
Dan komt het einde in ieder geval sneller!
En die sigaar helpt ook een handje mee....

Re: Volharden tot het einde

Eunice
Michaël wrote
volharden tot het einde doe ik alleen nog maar als ik op de wc zit.
Met een kopje Kopi Luwak erbij?

Dan komt het einde in ieder geval sneller!

En voor ieder einde betekent weer een nieuw begin. Wordt het dan op het toilet niet erg ingewikkeld?

Re: Volharden tot het einde

Michaël
in principe dus weer een voordeel om de kerk te verlaten; de stoelgang gaat een stuk rapper.
12