Voorstellen en vragen over I am Mormon video,s

Voorstellen en vragen over I am Mormon video,s

Mormonlife
Ik ben een jonge man van 28 dat op zich zelf woont in ergens in de kop van Overijssel. Filosofie, Religie en Mythologie hebben mijn dagelijkse interesse,s. Ik ben Hervormd opgevoed, in mijn twintiger jaren ben ik fundamenteel Atheïstisch geweest. Maar God is voor mij sterker ( ik ben hier niet om te evangeliseren) en heb ik mijn Christelijke geloof weer opgepakt. Omdat ik oprecht geloof dat de Satan (ook uit ervaring van mijn verleden) op deze wereld regeert. Verder ben ik vrijgezel en heb twee katten, verdien mij geld als beroeps chauffeur.

Ik volg al een tijdje op YouTube "Mormonmessages" en ik moet eerlijk bekennen dat ik er graag mag naar luisteren. Ook heb ik voor de gein het Boek van Mormoon besteld. Heb hier mijn twijfels bij, gekleurde mensen demonen? Native American Joden? Hun DNA zijn vergelijkbaar met Mongolen uit Mongolia zolals als ik het heb geleerd. .. Het is mij wat te heftig allemaal. Maar ik ben voor vrijheid van Godsdienst, en ik zal er ook niet anti op reageren.

 Maar goed, het gaat mij om de "I am Mormon"video,s, zijn Mormonen echt zo "Happy en wijs"? Of zijn het figuranten die ingehuurd zijn om Mormoonse propaganda te maken om de Mormoonse kerk positief in het daglicht te zetten. Toch inspireert het mij, en zit er over na te denken om volgend week met de gezondheid reglement wil beginnen. En misschien vind ik ook wel meer positieve dingen in het Mormoonse geloof. Ook lijkt het mij ook wel stoer om te gaan preppen en een voedselvoorraad aan te leggen xd.

Gr,
Mormonlife,

Re: Voorstellen en vragen over I am Mormon video,s

Mosiah
Administrator
Hallo Mormonlife, welkom op het forum. Als ik naar de kwaliteit van de filmpjes kijk, is die vaak zeer professioneel dus ik neem aan dat de kerk die produceert (of in elk geval daarvoor betaalt).

Van de profielen op mormon.org (ook onderdeel van de I'm a Mormon-campagne) weet ik zeker dat ze eerst door de kerk goedgekeurd moeten worden, dus erg spontaan is het allemaal niet. Er worden ook weleens modellen ingezet of stockfoto's gebruikt.

Over de profielen zijn al een paar draadjes op dit forum:

http://forum-home.980544.n3.nabble.com/Ex-Mormoon-op-mormon-org-tp3330432p3330432.html

http://forum-home.980544.n3.nabble.com/Michael-de-maffe-mysogene-Mormoon-tp3517130p3517130.html

Als stelregel kun je er rustig vanuit gaan dat de Mormonen zich naar buiten toe heel anders voordoen dan ze onder elkaar zijn. Maar dat merk je vanzelf als je lid zou worden (hoewel het dan wel te laat is natuurlijk).

Je ziet het ook vaak op internetfora en op Facebook en zo. Ze zeggen dan: "Ik ben geen Mormoon maar..." en dan volgt er iets ter verdediging van de kerk. Erg grappig omdat ze echt lijken te denken dat niemand het door heeft...