Wat hebben jullie met de tempelkleding gedaan?

ada

Wat hebben jullie met de tempelkleding gedaan?

ada
De garments: In de kliko

De jurken/kleding: Naar het goede doel

Hét pakket: Naar pasgedoopte leden die net aan de tempelvoorbereidingslessen waren begonnen (de vrouw was niet eens gedoopt en wij hebben stiekem gehoopt dat ze nieuwsgierig genoeg zouden zijn om er een keer een kijkje in te nemen. )

Hoe is het jullie tempelkleding vergaan?

Re: Wat hebben jullie met de tempelkleding gedaan?

Eunice
De garments zitten in een vuilniszak.
Kan ik vreemd genoeg nog niet zomaar in de prullenbak gooien....
Ik heb er echt een gruwelijke hekel aan, dus zal ze echt nooit meer aantrekken.

Het pakket, ligt ook nog braaf te liggen om weggedaan te worden.

De jurk vind ik best mooi. Heb ik in de USA gekocht,  lijkt niet op een nachthemd.
Misschien ga ik volgend jaar met de carnaval verkleed als ijskoningin. Hier en daar nog wat kleine veranderingetjes..... Sluier kan ik dan ook gebruiken

Re: Wat hebben jullie met de tempelkleding gedaan?

Eunice
weet je, nu ik over deze dingen praat, besef ik dat jullie de eerste ex-mormonen zijn met wie ik dit allemaal bespreek. Een heleboel is nog niet verwerkt, maar gewoon weggestopt.
Maar doordat wij alles hier op dit forum bespreken, voel ik dat ik vooruitgang maak.

Ada en Mosiah, ik merk dat jullie alweer een stuk verder zijn....
Maar met ons gaat het de goede kant op.
ada

Re: Wat hebben jullie met de tempelkleding gedaan?

ada
Eunice wrote
[...]

De tijd is een grote genezer - en erover praten en schrijven helpt ook.

Met ons gaat het na 3 jaar nog steeds op en neer en we steken ook erg veel op van een forum zoals dit. Je kunt je verhaal gewoon nergens kwijt en van zo'n avond als gisteren kan ik gewoon intens genieten. Heb erg moeten lachen om sommige posts! Dus hartelijk dank ervoor allemaal!

Re: Wat hebben jullie met de tempelkleding gedaan?

Eunice
Ik heb ook erg gelachen gisteren....
Is ook belangrijk, dat er ook een beetje humor bij komt.
Anders wordt het leven zo serieus.

Ik krijg zo vrienden op visite. Dus ik ben zo offline.

Re: Wat hebben jullie met de tempelkleding gedaan?

Eunice
Wat ik ook niet snap vwb de garments is, hoeveel bescherming moeten die garments volgens de kerk meer geven  aan leden die nog niet in de tempel zijn geweest. En dan bedoel ik kinderen, JV/JM of Jovo's?
Die krijgen toch net zo veel bescherming?

Re: Wat hebben jullie met de tempelkleding gedaan?

Mosiah
Administrator
Eunice wrote
hoeveel bescherming moeten die garments volgens de kerk meer geven [dan] aan leden die nog niet in de tempel zijn geweest.
Nou, bijvoorbeeld bescherming tegen brand tijdens een ongeluk op een boot:

Mike Wallace: Do you wear the sacred undergarments?

Willard Marriott: Yes, I do. And I can tell you they do protect you from harm.

Mike Wallace: Really?

Willard Marriott: Uh-huh. I was in a very serious boat accident. Fire--boat was on fire, I was on fire. I was burned. My pants were burned right off of me. I was not burned above my knee. Where the garment was, I was not burned.

Mike Wallace: And you believe it was the sacred undergarments.

Willard Marriott: I do. Particularly on my legs, because my pants were gone, but my undergarments were not singed.

De garments zijn in feite niets anders dan een amulet dat de drager ervan beschermt "tegen de macht en invloed van de Boze".

Re: Wat hebben jullie met de tempelkleding gedaan?

Eunice
Dus God is bereid iemand met garments meer te beschermen dan iemand zonder garments...
Vinden jullie dit niet heel raar klinken? Waarom zou diegene met garments meer beschermd moeten worden?
Dat ik dit niet bedacht voordat ik die vervelende dingen 13 jaar aan heb gehad!

Een lid van onze kerk, zij kreeg een brommerongeluk.
Juist het gedeelte waar haar garments zaten, zat in de prak.
Toen vond ik het wel opvallend....nu nog meer.....