huis inrichting

123

huis inrichting

Michaël
Zijn er bij jullie ook zoveel dingen veranderd in huis nadat je de kerk verlaten hebt?  Ik heb nu beeldjes enzo binnen staan die als lid echt niet konden, luister geregeld de halve dag lekker naar new age muziek, en voel me al met al fijner in mijn eigen huis dan in de tijd dat een kerk over de schouder meekeek naar wat er binnen gaande was.
ada

Re: huis inrichting

ada
Michaël wrote
en voel me al met al fijner in mijn eigen huis dan in de tijd dat een kerk over de schouder meekeek naar wat er binnen gaande was.
Nou, dat zeg je goed!

Vlak nadat wij uit de kerk zijn gestapt zijn wij verhuisd. Onze muren bleven best wel lang kaal omdat we absoluut geen typisch mormoonse dingen meer op wilden hangen (zoals bijv. de tempel of foto's van onze familie/voorouders). Het heeft even geduurd maar nu hebben wij het gezellig gemaakt.

In de keuken hangt een mooie poster van koffiekopjes in koffiebonen. Ik hou gewoon van de gezelligheid die dat voor mij uitstraalt - en alle mormoonse bezoekers hebben meteen het "bewijs" hoe diep wij zijn gevallen.

Re: huis inrichting

Mosiah
Administrator
Dit is een nieuw hoekje in ons huis dat we nog niet hadden toen we Mormonen waren:

Maar wacht eens, wat is dat nou op die foto? Welnu, een kleine verzameling spirituozen (om de Geest beter te voelen):

En een kleine verzameling sigaren:

Over "diep gevallen" gesproken...

Re: huis inrichting

Laman
We moesten nieuwe wijnglazen kopen en de drank staat nu open en bloot in de kast. De sigaretten laten we gewoon in beeld, net als de asbak.

1 ding kunnen we echt niet wegdoen, en dat is een kopie van het witte standbeeld van Christus. Dit hebben we gekregen van een oude man uit Utah waar we mochten logeren. Hij heeft toen op onze laatste avond bij hem een gezinsavond met ons gehouden en we kregen toen voor 2 gezinnen ieder 1 standbeeldje (in de aanbieding bij Deseret Books voor 150 dollar). Nu kan me die prijs weinig schelen, maar de liefde waarmee het is gegeven kunnen we niet negeren. Dit beeld blijft dus in ons huis staan (het is trouwens van een Deense kunstenaar die geen lid was van de kerk).

Verder hadden wij nooit een foto van de tempel o.i.d. aan de muur. En qua muziek luisterde ik gewoon wat ik mooi vond, trok me daarbij weinig aan wat de kerk adviseerde.

Nee, onze inrichting is niet veel veranderd sinds we uit de kerk zijn gestapt.

Re: huis inrichting

Michaël
aantrekkelijk hoekje Mosiah!  Ik heb bijvoorbeeld wat Boeddha beeldjes rondstaan nu die ik altijd al erg mooi vond maar nooit echt durfde neer te zetten omdat er iedere keer over begonnen werd als er iemand van de kerk op bezoek kwam.  Stom eigenlijk he? Dat je zelfs je huis aanpast als lid van de kerk.

Re: huis inrichting

Mosiah
Administrator
Michaël wrote
Stom eigenlijk he? Dat je zelfs je huis aanpast als lid van de kerk.
Ja, en dan was jij nog redelijk ontaard voor een Mormoon, kan je nagaan ;-)

Re: huis inrichting

Eunice
Mosiah wrote
Over "diep gevallen" gesproken...
hahaha....humor
Ada zullen wij onze nieuwe lingeriesetjes dan ook maar fotograferen en posten?

Re: huis inrichting

Michaël
Uhh, ik heb een flinke tatoeage laten zetten, als we dan toch intieme foto´s gaan delen.

Re: huis inrichting

Mosiah
Administrator
Eunice wrote
Ada zullen wij onze nieuwe lingeriesetjes dan ook maar fotograferen en posten?
Wacht even, dan maak ik eerst een foto van mijzelf met een sigaar en een glas whisky. Geeft altijd een beter beeld dan alleen de spullen...
123