op bezoek bij een mormoonse familie

franc
Hoi Hoi,

Het is al een tijd geleden dat ik ergens op reageerde of wat schreef hier maar ik heb voor jullie nog een mooi WAARGEBEURD verhaal:

Van de week heb ik me vrouwtje opgezocht die voor een jaar in de omgeving van Las Vegas verblijft voor haar studie.
Hierbij is zij in een gast gezin geplaatst wat ongeveer een uur van Las Vegas vandaan zit.
Na al aardig wat verhalen gehoord te hebben en gelezen te hebben over het gezin en hun geloof ging ik haar ophalen.

Speciaal een auto met chauffeur geregeld enzovoort. Mooie korte broek aan gedaan, die helaas de weg ernaar toe precies weer onder aan in de naad gescheurt was.... en een goede mooie donkere blouse (34 graden niet ideaal) maar goed tattoeages en lichaamspiercings zijn uiteraard not done in hun geloof dus dan moet je maar een blouse aan ook al is het veels te warm daarvoor.

Toen ik voor het huis stond dacht ik echt waar ga ik aan beginnen ik heb er zo veel over gehoord dat ik er gewoon bang van werd bijna. Eenmaal binnen netjes iedereen een hand gegeven want vanwege het cultuur verschil geef je niet zomaar net zoals hier in nederland iemand drie zoenen maar een hand.....
Toen begon het... aan de muur een schilderij met 2 handen die bidden, een portret van de heer, joseph smit op een ander weer...
Nadat ik me voorstelde aan iedereen praate we gewoon over de koetjes en kalfjes en kon ik gelukkig met me vrouwtje weer samen weg....
Voor die avond zouden we samen in Vegas slapen alleen wisten haar gastouders hier niks van af omdat ze het anders nooit hadden goed gekeurd omdat wij samen op een kamer zouden slapen en uiteraard sex voor het huwelijk goed verboden daar is.

Na een geweldige avond uit te hebben gehad gingen we bijna slapen totdat ze ineens een smsje kreeg met de volgende tekst.... Doe alsjeblieft geen dingen die je anders ook nooit zou doen! (wat zou ze anders doen na 5 jaar bij iemand samen zijn dan ?)hier uiteraard zelf goed om gelachen maar goed.
Na deze avond ging ze weer naar huis en zou ik haar dinsdag avond met haar moeder en haar broertje gaan bezoeken.

De Dinsdag avond had ik zo iets van schijt ze hebben me al gezien wat willen ze me nu maken, dus ik gewoon een vhals t-shirtje aan waardoor me mooie tattoos goed zichtbaar zijn ( engel op me onder arm, veni vidi vici op me borst en ga zo maar door)
Die avond was gewoon hilarisch...... Geen enkel omkijken van me vrindin meer (logisch want ze had dr ma en broertje al te lang niet meer gezien ) na afloop kreeg ik van haar te horen dat waar haar gastouders bijzitten het niet mag van haar geloof normaal te doen als verliefde mensen omdat ze niet getrouwd of verloofd was....
Veder waren de mormomen wel aardige mensen hoor over werk enzovoort gelukkig geen gelovig gesprek met ze gehad want dan hadden er flinke discussies gekomen in mijn gebrekig engels/nederlands...

2 dagen erna hadden we met haar bij de dochter van het gastgezin een bbq .
Eerst wist ik totaal niet wat ik er van moest verwachten maar goed wij kwamen daar binnen en echt als ik niet wist dat ze mormoons waren zou ik het ook niet weten. Heel gezellig allemaal(weer bijna tot geen aandacht terwijl die dochter van dat gastgezin al getrouwd was en die gewoon normaal bij haar man opschoot kon zitten en ga zo maar door ... )
tijdens het eten was iedereen verzameld en moesten we naar binnen om te bidden voor het eten. Ik zelf heb hier totaal geen problemen mee alleen bid ik niet mee dus iedereen netjes handjes in elkaar en 1 praate het gebed op . Iedereen had ze ogen half dicht tot dicht zelfs de kleine kinderen van 4 op 1  iemand na . Die zat mij voortdurend aan te kijken of ik wel mee bid toen ik recht in haar ogen keek was het ineens o ogen dicht bij haar en toch maar bidden(hoe schijheilig kan je zijn!)
bbq zelf stelde niks voor alleen maar hotdogs en worstjes...... precies de 2 dingen die ik niet eet bij een bbq . Tijdens het eten zag ik wel hoe gelukkig die familie samen was en op de een of andere manier deed me dat wat omdat ik een maand geleden me opa was verloren brak er iets bij mij.
Gelukkig zag me vrindin dat en zei ze kom gaan we even samen naar buiten. Eenmaal buiten zei ze nog van dit gaan me gastouders echt niet leuk vinden dat ik samen met jou alleen buiten ben. Toen knapte er iets bij mij ik was ineen keer heel die familie schijtzat. Toen we binnen kwamen was het van is alles goed ? waar op ik antwoorde tegen die gast vader ja tuurlijk joh. Meteen een preek van me vrindin alsjeblieft heb een beetje respect voor hem anders kan ik hier nog problemen krijgen . Dus ik met alle moeite het laatste respect voor die familie opgebracht en gingen we uiteindelijk (ik met een lege maag naar huis!) na 5,5uur eerst goed de mac leeg gerooft..

Ik ben blij dat ik dit een keer heb meegemaakt en gezien want zonder dit gezien of meegemaakt te hebben kan je je er eigenlijk weinig bij voorstellen!
Ben benieuwd wat jullie er van vonden en hoop dat jullie er wat aan hebben!

voor vragen of opmerkingen hoor ik het wel!

gr
Frans.

Re: op bezoek bij een mormoonse familie

Mosiah
Administrator
Hoi Frans, mooi verhaal man. Mormonen kunnen inderdaad maar moeilijk omgaan met tattoos en mouwloze T-shirts, hahaha. Zielig eigenlijk, want het is allemaal zo oppervlakkig. Je kan de ergste pedofiel zijn en de kerk houd je de hand boven het hoofd (uit angst voor slechte publiciteit) maar zodra ze een oorbel of een tattoo zien, denken ze meteen dat je een crimineel bent.

Ik snap wel dat je vriendin er wat nerveus van wordt, ze moet tenslotte nog een paar maanden functioneren daar zo. Daar kan je wel aan zien hoe sterk de groepsdruk is. Wel een leuke reis gehad?

Re: op bezoek bij een mormoonse familie

franc
Hoi,

Nee die blikken vergeet ik nooit meer toen ze me tattoeages bekeken en dan ook op een stiekeme manier van hopen dat hij me niet ziet terwijl ik hem sta te begluren bijna haha.
Mosiah wrote
Je kan de ergste pedofiel zijn en de kerk houd je de hand boven het hoofd (uit angst voor slechte publiciteit) maar zodra ze een oorbel of een tattoo zien, denken ze meteen dat je een crimineel bent.
Ze pijpen daar nog net Jezus niet van ze kruis af (Daarom zitie ook zo goed vastgespijkerd maar goed)

Gelukkig hoeft me vrindin nog maar een paar weekjes en is de grap snel over hopelijk..... de eerste de beste die dan nog langs me deur komt kan en onvriendelijke moi voor ze neus krijgen
Veder heb ik me uiteraard goed vermaakt met drank en gokken daar hoor haha.

Fijn weekend!
ada

Re: op bezoek bij een mormoonse familie

ada
Hoi, franc,

wat vind je vriendin zelf van haar leven bij de mormonen? - De mate van controle is wel erg vergaand (dat sms-je vond ik hilarisch!). Is ze dat van thuis uit ook zo gewend of hoe gaat ze daarmee om?

Groetjes!

Re: op bezoek bij een mormoonse familie

franc
hoi Ada,

Ja wat moet ik daarover zeggen de ene keer vind ze het geweldig daar de andere keer vervloekt ze het geloof (bij wijze van ) ze moet uiteraard wel mee in dat geloof heel het dorp is daar in dat geloof dus ja, als je niet gelooft word je gewoon buiten gesloten.
Vanuit huis is de controle veel minder dan daar hoor, hier is ze vrij om te gaan en staan waar ze wilt maar daar lijkt het vanaf mijn kant net een 40/45 regime die heel de tijd als de stasi over je heen kijkt.

ik zie het wel over een paar weekjes als ze terug is, toen ik er was was ze gelukkig zoals we altijd waren. Zolang ze maar niet hier in nederland weer voor mijn deur komen te staan.........

Groetjes !